TeleID – varmenna henkilöllisyys etänä
Yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) myötä yritysten on entistäkin tärkeämpää tietää, keiden kanssa he ovat yhteydessä ja keille henkilötietoja luovutetaan. TeleID tarjoaa mahdollisuuden viestiä asiakkaiden kanssa turvallisesti ja luotettavasti perustuen vahvaan sähköiseen tunnistamiseen. Katso oheinen ruotsinkielinen esittelyvideo ja ole yhteydessä niin kerromme lisää!
Etänä tapahtuvassa asiakasviestinnässä, kuten puhelimessa tai tukichatissa, on usein tarve todentaa asiakkaan henkilöllisyys. Ratkaisu on TeleID – palvelumme.
Käsittelijä aloittaa todennusprosessin ja pyytää asiakasta todentamaan henkilöllisyytensä eID:n avulla. Suoritettu henkilöllisyystodennus näkyy suoraan näytöllä.
Palvelu on verkkopohjainen, joten se ei edellytä integraatiota tai erillisiä ratkaisuja
Palvelu sisältää sertifikaatin, jolloin yrityksen nimi näkyy näytöllä, kun asiakas tunnistautuu eID:llä
1. Käsittelijä aloittaa puhelimessa, sähköposti- tai chatyhteydessä olevan henkilön henkilöllisyyden vahvan todennusprosessin TeleID-palvelussa ja pyytää asiakasta vastaamaan lähetettyyn tunnistautumispyyntöön
2. Asiakas varmistaa näytöltä tunnistuksen pyytäjän ja tunnistautuu esim. pankkitunnuksillaan tai mobiilivarmenteella ja todentaa siten henkilöllisyytensä pyytäjälle
3. Tunnistetun henkilön henkilöllisyys näkyy käsittelijän näytöllä ja tunnistusta vaatineen asian käsittelyä voi jatkaa turvallisesti. Mitään henkilötietoja ei tallenneta palveluun