01

Identisure FAQ - tukisivusto

Näille sivuille olemme pyrkineet keräämään vastaukset asiakkaidemme yleisimmin esitettämiin kysymyksiin liittyen palveluidemme käyttöönottoon ja päivittäiseen käyttöön liittyen. Jos et löydä vastausta mieltäsi askarruttavaan kysymykseen, voit lähettää sen meille sivun alalaidassa olevan lomakkeen avulla. Kiitos että käytät Identisurepalveluja ja autat meitä kehittämään niitä entistä helppokäyttöisemmiksi, paremmiksi ja monipuolisiksi!
Mitä tarkoittaa asiakkaan tunnistaminen?
Asiakkaan tunteminen edellyttää, että palveluntarjoaja tietää kenen toimeksiannosta ja varoilla liiketoimia tehdään. Palveluntarjoajilla on lakiin perustuva velvollisuus kysyä asiakkaaltaan tietoja palvelujen käyttötarpeesta sekä asiakkaan toiminnasta, taloudellisesta asemasta ja asioinnista.
Miksi henkilötunnuksen kysyminen ei riitä?
Henkilötunnusta ei ole tarkoitettu henkilöiden tunnistamiseen vaan yksilöimiseen. Henkilötunnusta ei tule käyttää tunnistamiseen, koska tunnus voi olla myös muiden kuin asianomaisen tiedossa. Henkilötunnusta tarvitaan, koska esimerkiksi samannimisiä henkilöitä voi olla useita.
Mitä hyötyä on vahvasta tunnistautumisesta?
Vahva sähköinen tunnistautuminen mahdollistaa sähköisten palvelukanavien entistä laajemman ja ennen kaikkea turvallisen käytön. Palveluntarjoaja voi tällöin olla varma, että kyseessä on oikea henkilö ja esimerkiksi itsepalvelussa voidaan tarjota laajemmat mahdollisuudet vaikkapa tarkastella ja muuttaa oman asiakkuuden tietoja, solmia uusia sopimuksia ja viestiä palveluntarjoajan kanssa turvallisella tavalla.
Miksi vahva tunnistaminen pitäisi ottaa käyttöön?
Kun asiakas voidaan luotettavasti tunnistaa eri tilanteissa, mahdollistaa tämä paremman asiakaspalvelun ja madaltaa tietoturvaan liittyviä riskejä.
Ketkä kaikki voidaan tunnistaa Identisuren ratkaisuilla?
Toimimme kaikissa Pohjoismaissa, joten lähtökohtaisesti kaikki luonnolliset henkilöt joilla on suomalaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenne käytössään tai joku muu Pohjoismainen eID (BankID, MitID tms.)
Kuinka nopeasti saamme palvelun käyttöön?
Useimmat palvelumme ovat nopeasti käyttövalmiit, palvelulupauksemme mukaan alle viikossa, mutta usein myös nopeammin. Ota yhteyttä niin, kerromme lisää!
Kenelle TeleID sopii?
TeleID sopii kaikille yrityksille joilla on jonkinlainen tarve tunnistaa asiakkaitaan tai omia työntekijoitään digitaalisissa kanavissa. Monet asiakkaamme käyttävät palvelua esim. kanta-asiakasohjelmien yhteydessä ja erilaisissa sisäisissä IT-tuki- tai HR-prosesseissa henkilötietojen luovuttamisen ehtona
Onko järjestelmää vaikea käyttää?
Ei. Kaikki palvelumme ovat todella helppokäyttöisiä jotka oppii nopeasti ja voidaan myös esitellä nopeasti. Haluatko nähdä tai kokeilla palvelua käytännössä? - Ota yhteyttä ja varaa 15 min demo!
Haluaisimme integroida ratkaisun omaan järjestelmäämme, onko se mahdollista?
Ilman muuta. Monet asiakkaamme käyttävät ratkaisujamme esim. kirjautumiseen, tilien luomiseen, täysi-ikäisyyden varmistamiseksi ja luonnollisesti myös yleisesti henkilöllisyden varmentamiseen. Integroidut palvelut voidaan ottaa käyttöön JSON/Rest-API -rajanpintamme avulla. Testiympäristön luominen on mahdollista ja koko rajapintadokumentaatio löytyy kehittäjäsivuiltamme osoitteessa: https://developers.idkollen.se/docs/introFinland Ota yhteyttä esim. tätä kautta https://identisure.fi/yhteystiedot/ niin kerromme mielellämme lisää!

Onko sinulla tukikysymys johon et löydä vastausta näiltä sivuilta? Lähetä se alla olevalla lomakkeella niin asiakaspalvelumme vastaa sinulle mahdollisimman pikaisesti

Toivomme yhteydenottoa Asiakaspalveluumme ensisijaisesti alla olevan lomakkeen avulla tilastointia ja tämän FAQ-sivuston kehittämistä varten. Kiireellisissä asioissa voit olla yhteydessä nimettyyn yhteyshenkilöösi, sähköpostitse info@identisure.com tai puhelimitse 050 518 1445

    Lomakkeella voidaan käyttää Googlen tietosuoja- ja käyttäjäehtojen mukaista  reCAPTCHA -palvelua